Opdrachtfilm
VSV-ers aan het werk.
Ingrado
Reportage waarin Peter Kwint, voormalig kamerlid SP, op bezoek gaat bij jongeren die zijn gaan werken zonder startkwalificatie. Wat zijn hun beweegredenen en hoe zien zij hun toekomst? Ook bezoekt hij een mbo-instelling. Hoe kijken zij tegen deze problematiek aan en wat doen zij om deze jongeren te helpen? Tenslotte bezoekt hij de voorzitter van MKB-Nederland. De film kan gebruikt worden om in de diverse regio’s bij diverse bijeenkomsten het gesprek over dit thema op gang te helpen.
De toekomst van onze leerlingen.
Aloysius Stichting
Acht portretten van leerlingen en oud-leerlingen die op het (gesloten) speciaal onderwijs hebben gezeten.
“Ik heb straks vaardigheden die mensen in het regulier niet hebben, daar ben ik wel zeer dankbaar voor” – Joey
“Altijd zelf blijven nadenken en niks klakkeloos aannemen. En koester wie jou liefheeft. Dat zeg ik nu tegen míjn leerlingen” – Dave
Mirka Farabegoli
Museum voor Moderne Kunst Arnhem
Sinds 2019 werk ik voor Museum Arnhem. Portretten van kunstenaars of achtergrondfilms over lopende exposities. Deze editie: geïnspireerd op het werk van Mirka Farabegoli kun je zelf aan de slag gaan in Studio Museum Arnhem. In een korte video neemt deze kunstenaar je vanuit haar atelier mee in haar werk. In haar kunstwerken en educatieve activiteiten nodig ze mensen uit om
meer te kijken vanuit “Stel je voor dat ..”
Amie Dicke
Museum voor Moderne Kunst Arnhem
Geïnspireerd op het meer dan levensgrote werk Christy van Amie Dicke kun je zelf aan de slag gaan in Studio Museum Arnhem. In een korte video neemt deze kunstenaar je vanuit haar atelier mee in haar werk en nodigt ze je uit om na te denken over schoonheidsidealen en jouw plek in de wereld.
De leerplichtambtenaar
Ingrado
Het Doorstroompunt
Ingrado
Documentaire waarin we Anneke Veltman volgen in haar dagelijkse werk van leerplichtambtenaar. Daarnaast maken we kennis met gezinnen die worstelen met de leerplicht voor hun kinderen. Anneke doet er alles aan om het verzuim en maatschappelijke uitval te voorkomen bovenal de ontwikkeling van kinderen en jongeren centraal te stellen. Het filmfragment hierboven is een korte versie.
In deze documentaire volgen we drie doorstroomcoaches.
Het Doorstroompunt is de plek voor jongeren die ‘even vast zitten’ of wat anders willen. De doorstroomcoaches lopen een stukje mee met de jongere zodat deze kan ontdekken wat hij of zij graag wil en eventuele problemen kan helpen aanpakken. Van Eindhoven naar Zaandam naar Emmen, elk Doorstroompunt heeft een eigen aanpak.
Het filmfragment hierboven is een korte versie.


Trainingsvideo's 'vastpakken & vasthouden'.
Trainingsvideo's schoolverzuim
iHub Onderwijs & Familiezorg
Voor iHUB is er een training Relationeel Vakmanschap waarin de-escalerend werken centraal staat. Deze acht trainingsvideo's leren verschillende technieken aan. De filmpjes zijn alleen bedoeld voor trainers binnen iHUB.
Ingrado
Hoe creëren we op school de beste condities zodat leerlingen aanwezig kunnen en willen zijn? Een preventieve aanpak van verzuim op school start bij aandacht en waardering voor aanwezigheid.
Met deze zes bouwstenen / trainingsvideo's versterk je planmatig en methodisch de focus op aanwezigheid van leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs.

Minister van Engelshoven over Pilot Kwint
Ingrado / Ministerie van OCW
Voor studenten die een entree- of mbo niveau 2-opleiding afronden, is het niet altijd even makkelijk om een baan te vinden. Daarom werd in 2018 een pilot gestart die zich richt op betere begeleiding van deze studenten. Jongerenwerker in wording Hassan Knobbout (22) en Henrie Mastwijk, projectleider Ingrado gaan op bezoek bij de minister van Engelshoven om samen de pilot te bespreken.
Future Me
Aloysiusstichting
Future Me is een lesprogramma, waarin vmbo- en vso-leerlingen hun mogelijkheden voor de toekomst verkennen. Onder begeleiding van een kunstenaar en hun docent, gaan de leerlingen aan de slag met vragen als: wie ben ik? Waar droom ik van? Wat kan ik goed? Waar wil ik heen? En wie of wat kan mij daar bij helpen?
In deze impressie zien we het Future Me programma in de gesloten Jeugdzorginstelling Horizon Harreveld.

Kemnade
Pluryn
Minidocu. Een inkijkje in het leven van cliënten die wonen op Kemnade Groesbeek, een besloten woon- werkvoorziening.
Hier vinden bewoners structuur, begrenzing en de intensieve zorg die ze nodig hebben. We volgen twee cliënten op de voet. De een heeft PTSS en leeft vanaf zijn zevende jaar in verschillende instellingen. De ander heeft te kampen met veel agressie en heeft jeugd TBS.

De Ontmoeting next
It Moves / Introdans
Korte impressie van het project 'De Ontmoeting Next'.
De werelden van dans en sport komen samen in deze coproductie van Introdans, De Nieuwe Oost en Team NL. Vier dansers van Introdans werken als choreograaf met het volledige tableau dansers van Introdans en vier olympische atleten van Team NL: een bokser, badmintonster, basketballer en dammer.
(On)begrijpelijke taal
Ministeries van BZK, OCW, SZW en VWS
Minidocu in het kader van programma Tel mee met Taal. Tel mee voor Taal beoogt laaggeletterdheid aan te pakken.
Een belangrijk doel van het programma is om alle betrokken partners op lokaal en regionaal niveau structureel beter te laten samenwerken.
De minidocumentaire ‘(On)begrijpelijke taal’ laat zien hoe een incassobureau en gemeente hun werkproces hebben aangepast, en eenvoudiger zijn gaan communiceren.
Van vroeger naar later
Fonds Cultuurparticipatie
Minisoap over culturrparticipatie op een basisschool, voor alle cultuur-betrokkenen in het onderwijs, zoals een cultuurcoach, ICC-er basisschool, freelance kunstdocent, leerkracht groep 7 en directeur basisschool. Centrale vraag: Hoe zorg je ervoor dat het binnenschoolse en buitenschoolse aanbod beter op elkaar aansluit?
Werken bij
Koninklijke Woudenberg
Koninklijke Woudenberg is een Erkend Restauratie Bouwbedrijf en speelt een toonaangevende rol in restauratie, herbestemming, renovatie en onderhoud van het cultureel erfgoed. Projecten o.a. Rijksmuseum Amsterdam, Paleis het Loo Apeldoorn, stadhuis Maastricht
Werken bij
Scholengemeenschap Amersfoort
Een serie van vier korte filmpjes over het werken op diverse middelbare scholen in Amersfoort, met als doel het werven van nieuwe leerkrachten.

Art4Succes
Gruitpoort.
Drie scholen speciaal onderwijs nemen deel aan het project Art 4 Succes. In dit programma staat het kind dat een impuls kan gebruiken op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling centraal.
Introdans
Vier verhalen en een dag - Introdans & Spinvis
Concept, regie & montage: Inge Theunissen
Camera: Rian van den Boom

KNVB voorlichtingsfilm
KNVB
Trainingsvideo. Aan de hand van acht scenes wordt trainers van amateurverenigingen duidelijk hoe je wel en niet om moet gaan met situaties op en om het voetbalveld. Van huilende pupillen tot agressieve ouders.

De vertrouwenspersoon is er voor jou.
AKJ en PVP vertrouwenspersonen in de jeugdzorg
Ieder kind en elke jongere in de jeugdzorg mag naar een onafhankelijke vertrouwenspersoon. Deze film heeft als doel de stap naar de vertrouwenspersoon voor kinderen en jongeren in jeugd instellingen te verlagen.
AD online & Gelderlander online

Claims management filter
Posthuma Partners PP
De klanten van CMF vragen regelmatig hoe de software voor het afhandelen van schadeclaims voor verschillende verzekeringsmaatschappijen nou precies werkt. Door een gigantische verzameling van historische data geeft de app direct advies aan de verzekeraar over de te nemen vervolgstappen. Deze instructiefilm geeft aan hoe dat precies in zijn werk gaat.
Nieuwsitems
Diverse korte nieuwsitems zoals Koning Willem Alexander op bezoek bij Universiteit Wageningen, jaarlijks schaapsscheerdersfeest in dorpen, dagje mee met de explosieven opruimingsdienst etc.

Mirka Farabegoli
Museum voor Moderne Kunst Arnhem
Sinds 2019 werk ik voor Museum Arnhem. Portretten van kunstenaars of achtergrondfilms over lopende exposities. Deze editie: geïnspireerd op het werk van Mirka Farabegoli kun je zelf aan de slag gaan in Studio Museum Arnhem. In een korte video neemt deze kunstenaar je vanuit haar atelier mee in haar werk. In haar kunstwerken en educatieve activiteiten nodig ze mensen uit om meer te kijken vanuit “Stel je voor dat ..”
Amie Dicke
Museum voor Moderne Kunst Arnhem
Geïnspireerd op het meer dan levensgrote werk Christy van Amie Dicke kun je zelf aan de slag gaan in Studio Museum Arnhem. In een korte video neemt deze kunstenaar je vanuit haar atelier mee in haar werk en nodigt ze je uit om na te denken over schoonheidsidealen en jouw plek in de wereld.
De leerplichtambtenaar
Ingrado
Documentaire waarin we Anneke Veltman volgen in haar dagelijkse werk van leerplichtambtenaar. Daarnaast maken we kennis met gezinnen die worstelen met de leerplicht voor hun kinderen. Anneke doet er alles aan om het verzuim en maatschappelijke uitval te voorkomen bovenal de ontwikkeling van kinderen en jongeren centraal te stellen. Het filmfragment hierboven is een korte versie.
Het Doorstroompunt
Ingrado
In deze documentaire volgen we drie doorstroomcoaches.
Het Doorstroompunt is de plek voor jongeren die ‘even vast zitten’ of wat anders willen. De doorstroomcoaches lopen een stukje mee met de jongere zodat deze kan ontdekken wat hij of zij graag wil en eventuele problemen kan helpen aanpakken. Van Eindhoven naar Zaandam naar Emmen, elk Doorstroompunt heeft een eigen aanpak.
Het filmfragment hierboven is een korte versie.


Trainingsvideo's 'vastpakken & vasthouden'.
iHub Onderwijs & Familiezorg
Voor iHUB is er een training Relationeel Vakmanschap waarin de-escalerend werken centraal staat. Deze acht trainingsvideo's leren verschillende technieken aan. De filmpjes zijn alleen bedoeld voor trainers binnen iHUB.
Trainingsvideo's schoolverzuim
Ingrado
Hoe creëren we op school de beste condities zodat leerlingen aanwezig kunnen en willen zijn? Een preventieve aanpak van verzuim op school start bij aandacht en waardering voor aanwezigheid.
Met deze zes bouwstenen / trainingsvideo's versterk je planmatig en methodisch de focus op aanwezigheid van leerlingen in het primair en voortgezet onderwijs.

Minister van Engelshoven over Pilot Kwint
Ingrado / Ministerie van OCW
Voor studenten die een entree- of mbo niveau 2-opleiding afronden, is het niet altijd even makkelijk om een baan te vinden. Daarom werd in 2018 een pilot gestart die zich richt op betere begeleiding van deze studenten. Jongerenwerker in wording Hassan Knobbout (22) en Henrie Mastwijk, projectleider Ingrado gaan op bezoek bij de minister van Engelshoven om samen de pilot te bespreken.
Future Me
Aloysiusstichting
Future Me is een lesprogramma, waarin vmbo- en vso-leerlingen hun mogelijkheden voor de toekomst verkennen. Onder begeleiding van een kunstenaar en hun docent, gaan de leerlingen aan de slag met vragen als: wie ben ik? Waar droom ik van? Wat kan ik goed? Waar wil ik heen? En wie of wat kan mij daar bij helpen?
In deze impressie zien we het Future Me programma in de gesloten Jeugdzorginstelling Horizon Harreveld.

Kemnade
Pluryn
Minidocu. Een inkijkje in het leven van cliënten die wonen op Kemnade Groesbeek, een besloten woon- werkvoorziening.
Hier vinden bewoners structuur, begrenzing en de intensieve zorg die ze nodig hebben. We volgen twee cliënten op de voet. De een heeft PTSS en leeft vanaf zijn zevende jaar in verschillende instellingen. De ander heeft te kampen met veel agressie en heeft jeugd TBS.

De Ontmoeting next
It Moves / Introdans
Korte impressie van het project 'De Ontmoeting Next'.
De werelden van dans en sport komen samen in deze coproductie van Introdans, De Nieuwe Oost en Team NL. Vier dansers van Introdans werken als choreograaf met het volledige tableau dansers van Introdans en vier olympische atleten van Team NL: een bokser, badmintonster, basketballer en dammer.
(On)begrijpelijke taal
Ministeries van BZK, OCW, SZW en VWS
Minidocu in het kader van programma Tel mee met Taal. Tel mee voor Taal beoogt laaggeletterdheid aan te pakken. Een belangrijk doel van het programma is om alle betrokken partners op lokaal en regionaal niveau structureel beter te laten samenwerken.
De minidocumentaire ‘(On)begrijpelijke taal’ laat zien hoe een incassobureau en gemeente hun werkproces hebben aangepast, en eenvoudiger zijn gaan communiceren.
Van vroeger naar later
Fonds Cultuurparticipatie
Minisoap over culturrparticipatie op een basisschool, voor alle cultuur-betrokkenen in het onderwijs, zoals een cultuurcoach, ICC-er basisschool, freelance kunstdocent, leerkracht groep 7 en directeur basisschool. Centrale vraag: Hoe zorg je ervoor dat het binnenschoolse en buitenschoolse aanbod beter op elkaar aansluit?
Werken bij
Koninklijke Woudenberg
Koninklijke Woudenberg is een Erkend Restauratie Bouwbedrijf en speelt een toonaangevende rol in restauratie, herbestemming, renovatie en onderhoud van het cultureel erfgoed. Projecten o.a. Rijksmuseum Amsterdam, Paleis het Loo Apeldoorn, stadhuis Maastricht
Werken bij
Scholengemeenschap Amersfoort
Een serie van vier korte filmpjes over het werken op diverse middelbare scholen in Amersfoort, met als doel het werven van nieuwe leerkrachten.

Art4Succes
Gruitpoort.
Drie scholen speciaal onderwijs nemen deel aan het project Art 4 Succes. In dit programma staat het kind dat een impuls kan gebruiken op het gebied van sociaal emotionele ontwikkeling centraal.
Introdans
Vier verhalen en een dag - Introdans & Spinvis
Concept, regie & montage: Inge Theunissen
Camera: Rian van den Boom
Nieuwsitems
Diverse korte nieuwsitems zoals Koning Willem Alexander op bezoek bij Universiteit Wageningen, jaarlijks schaapsscheerdersfeest in dorpen, dagje mee met de explosieven opruimingsdienst etc.


KNVB voorlichtingsfilm
KNVB
Trainingsvideo. Aan de hand van acht scenes wordt trainers van amateurverenigingen duidelijk hoe je wel en niet om moet gaan met situaties op en om het voetbalveld. Van huilende pupillen tot agressieve ouders.

De vertrouwenspersoon is er voor jou.
AD online & Gelderlander online

